Warzywa wspomagają odchudzanie

Powszechnie wiadomo, że warzywa się pożądanym składnikiem wszelkich diet odchudzających. Nie tylko zawierają one duże ilość minerałów i witamin, mają niewiele kalorii ale także aktywnie przyczyniają się do spadku wagi. Właściwie nie ma warzywa, które można uznać za niezdrowe lub tuczące, każde w mniejszym lub większym stopniu przyczynia się do spadku wagi. Poniżej hitowa lista warzyw, które szczególnie są pożądane w naszej diecie jeśli chcemy zrzucić kilka zbędnych kilogramów.

Te warzywa wybierz jeśli się odchudzasz

  1. Ogórek

Każdy wie, że ogórki nie zawierają praktycznie w sobie kalorii (100 g ogórka to tylko 15 kcal). Ale nie każdy wie, że te warzywa przyspieszają metabolizm, wspomagają usuwanie toksyn z organizmu. Sok z ogórka świetnie gasi pragnienie. Ogórki są praktycznie obecne w każdej diecie przygotowanej przez profesjonalnego dietetyka.

  1. Kalafior

Nie tylko jak ogórek jest niskokaloryczny (100 g to tylko 20 kcal) ale także przyspiesza spalanie tłuszczów. Dużym plusem tego warzywa jest to, że można jeść go nie tylko na surowo ale i ugotowanego (chociaż surowy zawiera znacznie więcej korzystnych dla zdrowia związków-jak każde warzywo).

Kalafior – jest nie tylko smaczny, ale i bardzo zdrowy
  1. Cukinia

Nie każdy wie, że cukinia jest bogata w błonnik (100 g cukinii to około 2 g błonnika) a przy tym jest stosunkowo nisko kaloryczna. Wysoka zawartość błonnika sprawia, że spożycie nawet niewielkiej ilości tego warzywa daje uczucie sytości i pełności na długi czas.

  1. Fasolka szparagowa

Podobnie jak cukinia zawiera dużo błonnika. Poza tym, w fasolce szparagowej znajdziemy spore ilości białka co sprawia, że może ona zastąpić (w kwestii zawartości witamin i minerałów) mięsny posiłek. Polecana jest także przy odchudzaniu gdyż usprawnia przemianę materii.

  1. Papryczka chilli

Papryczki chilli zawierają związek zwany kapsaicyną ( to on odpowiada za pikantność papryczki – im więcej kapsaicyny tym bardziej ostra papryka), która przyspiesza metabolizm. Warto dodawać taką surową lub w proszku paprykę do wszelkich potraw i traktować jako każdą inną przyprawę. Nawet jeśli ktoś nie lubi ostrego smaku to z czasem można się przyzwyczaić.

 

Więcej o warzywach przeczytasz na https://vegetime.pl/Warszawa/pizza-weganska

Dodaj komentarz