TOP 3 sposoby na rzucenie palenia

Każdy z nas wie, że palenie papierosów to bardzo szkodliwy nałóg. Papierosowy dym jest niebezpieczny nie tylko dla palaczy, ale również dla osób przebywających w ich środowisku. Coraz więcej ludzi świadomie decyduje się na rzucenie palenia. Warto poznać kilka wskazówek, które mogą to zadanie ułatwić.

Świadomość zagrożeń i wsparcie bliskich

Każdy palacz przede wszystkim powinien uświadomić sobie dokładnie, jakie skutki niesie za sobą palenie. Nałóg ten powoduje, że ryzyko zachorowania na pewne choroby znacznie wzrasta. Nazywamy je chorobami odtytoniowymi. Należą do nich między innymi zawał serca, nadciśnienie tętnicze, miażdżyca i wiele innych. Jeśli takie argumenty nas nie przekonują, powinniśmy uświadomić sobie, że szkodzimy nie tylko sobie, ale także naszym bliskim. Bierni palacze również zapadają na choroby odtytoniowe. Pierwszym krokiem, jaki powinniśmy zrobić, to przede wszystkim poinformowanie naszych bliskich o zamiarze rzucenia palenia. Wiedząc o naszych próbach przygotują się oni na nasze ewentualne rozdrażnienie i dzięki temu będą mogli wesprzeć nas w trudnych momentach. Jest to również ważne, jeśli któraś z osób nam bliskich także jest palaczem. Warto poprosić, aby powstrzymała się ona od palenia w naszym towarzystwie, a może nawet zaproponować wzajemne wspieranie się w rzucaniu nałogu.

Stopniowa rezygnacja z palenia

Należy pamiętać, że nie zawsze radykalne rzucenie się na głęboką wodę zdaje egzamin. Często kiedy postanawiamy, że „od jutra” nie palimy, tego samego dnia dopada nas frustracja. Osobie, która na co dzień pali dużo trudno będzie z minuty na minutę pokonać nałóg. Dlatego też w wielu przypadkach lepsze efekty przyniesie stopniowa rezygnacja z papierosów. Możemy postanowić na przykład, że każdego tygodnia redukujemy ilość wypalanych papierosów o jeden mniej w ciągu każdego dnia. W ten sposób bez większych pokus i frustracji dojdziemy do zera. Dzięki takiej metodzie wyraźnie zmniejszamy ryzyko, że kiedykolwiek wrócimy do nałogu.

Preparaty pomagające rzucić palenie

Osoby uzależnione mogą wspomóc się przy rzucaniu nałogu również specjalnymi środkami do tego przeznaczonymi. Najczęściej stosowane są tabletki, takie jak Desmoxan, Niquitin czy Tabex. Palacze sięgają również po innego rodzaju środki dostępne na rynku – od plastrów, przez gumy do żucia, aż do aerozoli. Wiele osób rzucających nałóg chwali sobie te produkty, twierdząc, że pomogły im one w pokonaniu uzależnienia.

 

Dodaj komentarz