Naturalne sposoby na zwiększenie odporności przed zimą

Okres jesienno-zimowy to czas, w którym z większą częstotliwością dopadają nas różnego rodzaju choroby. Szczególnie dotyczy to dzieci, których odporność jest słabsza niż u dorosłego człowieka. Warto poznać kilka sposobów, które pozwolą cieszyć się dobrym samopoczuciem nawet w najzimniejsze dni.

Zbilansowana dieta

Podstawą doskonałej odporności jest sposób odżywiania. Nasza dieta powinna być bogata w warzywa i owoce, które zawierają antyoksydanty wspierające nasz układ odpornościowy. Zrezygnujmy z fast-foodów i używek – alkohol i papierosy działają destrukcyjnie na nasz organizm. Warto od czasu do czasu sięgnąć po czosnek – najlepiej w surowej postaci. Działa on bakteriobójczo, dzięki czemu nie tylko wzmacnia odporność, ale również może wspomóc walkę z już rozwijającą się infekcją.

Aktywność fizyczna na świeżym powietrzu

Mimo niezbyt zachęcającej do ćwiczeń aury zimowej za oknem, powinniśmy poświęcić na aktywność fizyczną choć odrobinę czasu w ciągu dnia. Dzięki temu zahartujemy nasz organizm, który odwdzięczy się nam lepszą odpornością. Nie musimy oczywiście uprawiać sportu wyczynowo – wystarczy na przykład, że codziennie w drodze do domu wysiądziemy z autobusu przystanek wcześniej i pokonamy tę trasę szybkim marszem. Taka praktyka powinna stać się naszą rutyną.

Efektywny wypoczynek

Bardzo ważnym czynnikiem decydującym o kondycji naszego organizmu jest sen. Jeśli jest on krótki, przerywany czy płytki, odczuwamy to przez cały dzień. Jesteśmy zestresowani i rozdrażnieni, co odbija się nie tylko na naszym zdrowiu, ale również na naszych kontaktach z otoczeniem. Pozwólmy sobie więc każdej doby na 8 godzin spokojnego, nieprzerwanego snu. Nie zasypiajmy przy włączonym telewizorze czy radiu. Taki wypoczynek nie będzie w pełni efektywny, przez co, mimo przespanych 8 godzin, obudzimy się zmęczeni. Należy zadbać również o właściwą temperaturę powietrza w pomieszczeniu, w którym śpimy. Nie powinno nam być zbyt ciepło, dlatego przed położeniem się do łóżka warto przewietrzyć dokładnie pokój.

Środki wspomagające odporność

Oprócz zastosowania się do wyżej wymienionych zasad możemy wspomóc się również różnego rodzaju preparatami wspierającymi układ odpornościowy, takimi jak Groprinosin, Febrisan, czy Scorbolamid. Produkty takie zawierają składniki odbudowujące nasz układ odpornościowy. Warto wybierać takie, które w swoim składzie mają np. żeń-szeń, tran czy aloes.

Dodaj komentarz