Jak przestawić się na jesienną zmianę pogody?

Jesienna aura nie napawa optymizmem. Wraz z końcem lata musimy pożegnać się z długimi, słonecznymi dniami i upalną temperaturą. Jesień przynosi ze sobą często nie tylko spadające z drzew kolorowe liście, ale dla wielu z nas również chandrę i przygnębienie. Jak poradzić sobie z tym stanem?

Objawy jesiennego przesilenia

Symptomami tej przypadłości są ciągłe zmęczenie, rozdrażnienie, niechęć do jakiejkolwiek aktywności. Osoby, które trudniej radzą sobie ze zmianami pogodowymi mogą odczuwać nieuzasadnione wahania nastrojów, senność i drażliwość. Należy pamiętać, że jeżeli objawy te utrzymują się przez dłuższy czas, powinniśmy skorzystać z pomocy lekarza. Mogą to być symptomy depresji, której nie można lekceważyć. Zawsze warto więc bacznie obserwować reakcje własnego organizmu, aby w porę zareagować.

Aktywność fizyczna

Najlepszym sposobem na poprawienie sobie humoru w ciągu dnia jest wysiłek fizyczny. Jesienna deszczowa pogoda oczywiście nie zachęca do ćwiczeń, ale warto pamiętać, że aktywność fizyczna dobrze wpływa nie tylko na nasze ciało, ale również na nasze samopoczucie psychiczne. Podczas treningu wydzielają się bowiem endorfiny, które nazywane są hormonami szczęścia nie bez powodu. Dzięki nim po skończonych ćwiczeniach czujemy radość i więcej się uśmiechamy. Na aktywności fizycznej powinniśmy spędzać przynajmniej 30 minut 3 razy w tygodniu. Jest to niezbędne minimum, aby utrzymać nasz organizm w dobrej formie.

Zróżnicowana dieta

Podczas okresu jesienno-zimowego powinniśmy szczególnie zwracać uwagę na sposób odżywiania się. Nasza dieta powinna wspierać układ nerwowy, dlatego też zadbajmy o to, by produkty, które spożywamy, były bogate w witaminę B. Jedzmy więc pieczywo pełnoziarniste, ryże, kasze oraz otręby. Starajmy się również dostarczać naszemu organizmowi witamin poprzez jedzenie dużej ilości świeżych warzyw i owoców. W okresie jesiennym pozwólmy sobie również na przyjemności na przykład w postaci 2 kostek gorzkiej czekolady dziennie. Niewiele osób wie, że tego rodzaju czekolada wspomaga naszą koncentrację i dodaje energii.

Środki farmakologiczne

W okresie jesienno-zimowym nasz układ odpornościowy jest osłabiony, przez co częściej dotykają nas infekcje. Warto w takiej sytuacji wspomóc się środkami na przeziębienie, dostępnymi w aptece bez recepty, takimi jak Febrisan, Gripex czy Theraflu. Pomagają one zlikwidować pierwsze objawy przeziębienia i grypy i nie dopuszczają do rozwinięcia się infekcji.

 

Dodaj komentarz